Ενημέρωση

Ολοκλήρωση του 2ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης»

Με τη συμμετοχή περισσότερων από 270 μαθητών και μαθητριών, καθώς και 80 εκπαιδευτικών από 36 σχολεία σε 24 ελληνικά νησιά ολοκληρώθηκε ο 2ος  Μαθητικός Διαγωνισμός «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης» που διοργάνωσε το ΔΑΦΝΗ! Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που διοργανώνει το ΔΑΦΝΗ που στόχο έχει πέρα από  την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την ορθολογική χρήση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων των νησιών μας.

Οι ομάδες μαθητών με την υποστήριξη του ΔΑΦΝΗ, την καθοδήγηση των καθηγητών τους και σε συνεργασία τοπική αυτοδιοίκηση, ανέπτυξαν καινοτόμες προτάσεις έργων κοινής ωφέλειας για τον τόπο τους, με βασικό γνώμονα την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και τον μετριασμό των επιπτώσεών της στα νησιά, στους τομείς:

  • ενίσχυση ενεργειακής αποδοτικότητας, αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και χρήση καθαρότερων τρόπων μετακίνησης,
  • ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων και δημοσίων χώρων,
  • ολοκληρωμένη, βιώσιμη και αποδοτική διαχείριση υδατικών πόρων και
  • πρόληψη, μείωση παραγωγής και κυκλική διαχείριση απορριμμάτων.

Κατά τη διάρκεια αυτού του «ταξιδιού» οι μαθητές και οι μαθήτριες, ως πολίτες του μέλλοντος των νησιών τους, είχαν την ευκαιρία να  αντιληφθούν τον τρόπο και τις προκλήσεις υλοποίησης δημόσιων έργων, αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση να αφουγκραστεί τις προτάσεις και τα όνειρα των νέων για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου τους.

Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με την Απονομή Βραβείων που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Μαΐου, παρουσία του ΓΓ  Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Μανώλη Κουτουλάκη, και του  ΓΓ Πρωτοβάθμιας, ∆ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Αλέξανδρο Κόπτση. Kατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, απονεμήθηκαν 6 Βραβεία, 3 για κάθε βαθμίδα. Για τις προτάσεις που βραβεύθηκαν, το ΔΑΦΝΗ θα αναλάβει την εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών και τη γενικότερη ωρίμανση των έργων, ακολουθώντας συμμετοχικές διαδικασίες.

Τέλος, να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους νησιωτικούς Δήμους που αγκάλιασαν την προσπάθεια και έδωσαν την ευκαιρία σε νέους και νέες να σχεδιάσουν το μέλλον που ονειρεύονται για το νησί τους.

Θερμές ευχαριστίες επίσης στο Κέντρο Επιστημών Παρατήρησης της Γης και Δορυφορικής Τηλεπισκόπησης BEYOND του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) για την υποστήριξη , καθώς και στον ΑΔΜΗΕ και τον Όμιλο Eunice για τις ευγενικές τους χορηγίες. .

Στη βαθμίδα του Γυμνασίου οι νικήτριες προτάσεις ήταν:

1ο Βραβείο: “Τέλενδος: ένα ξεχωριστό κέντρο περιβαλλοντικής συνείδησης “, 1ο Γυμνάσιο Καλύμνου “ΝΙΚΗΦΟΡΕΙΟ” (Τομέας: Κτίρια & Δημόσιος χώρος)

2ο Βραβείο: “Η Πάρος διδάσκει την ανακύκλωση”, Γυμνάσιο Πάρου (Τομέας: Απορρίμματα)

3ο Βραβείο: “Η έξυπνη μαρίνα της Χάλκης”, Γυμνάσιο Χάλκης με Λυκειακές Τάξεις (Τομέας: Ενέργεια & Μεταφορές)

Ενώ από τις προτάσεις του Λυκείου ξεχώρισαν οι:

1ο Βραβείο: “eSyros γίνεται “πράσινη” “, ΓΕΛ Σύρου (Τομέας: Ενέργεια & Μεταφορές)

2ο Βραβείο: “Κατασκευή – Ανάπλαση Ποδηλατοδρόμου – Πεζόδρομου – Δρόμου ήπιας κυκλοφορίας”, ΕΠΑΛ – Επαγγελματικό Λύκειο Μήλου  (Τομέας: Κτίρια & Δημόσιος χώρος)

3ο Βραβείο: “Tο νερό από το παρελθόν ως το μέλλον”, Γυμνάσιο Ραχών με Λυκειακές Τάξεις  (Τομέας: Υδατικοί Πόροι)